FAIR TRADE
A Fairtrade ma már a legszélesebb körben használt globális szociális tanúsítási rendszer. Fő célja a fejlődő országok hátrányos helyzetű termelőinek és dolgozóinak életszínvonalának javítása. A Fairtrade védjegyet viselő termékek megfelelnek a Fairtrade Inernational által meghatározott valamennyi társadalmi, gazdasági és környezetvédelmi előírásnak.
A fair trade fordítása "tisztességes kereskedelem". Az 1940-es években alapították az első olyan vállalatot, amely a fejlődő országokban tapasztalható munkaügyi visszaélések problémájával foglalkozott. Az 1980-as évekre számos más vállalat is alakult a fejlődő országok jobb életkörülményeinek aktív előmozdítására. A Fairtrade logó nagy sikert aratott, ezért szükségessé vált egy egységes nemzetközi koncepció létrehozása. 1989-ben megalakult az IFAT (International Fair Trade Association), amely ma WFTO (World Fair Trade Organisation) néven ismert. A Fairtrade tanúsítványt a németországi székhelyű FLO-CERT adja ki. A termék előállításának minden szintjét ellenőrzik, a termelőtől és gyártótól a csomagolt termékig. A Fairtrade szabvány fő elvei a következők. Ily módon esélyt ad a tisztességes életre bizonyos emberek számára. Csak olyan termékek viselhetik a Fairtrade logót, amelyek minden feltételnek megfelelnek. A tanúsítvány csak ezekre a konkrét termékekre vonatkozik, nem pedig az azokat forgalmazó vállalatokra vagy szervezetekre. http://www.fairtrade.cz/.